Proteinová dieta: Jak by měl vypadat jídelníček

Základem každé bílkovinné diety jsou kvalitní potraviny s nízkým obsahem sacharidů a naopak s co nejvyšším obsahem proteinů, které zvyšují pocit sytosti a oddalují hlad na delší dobu. Jaké potraviny to jsou a jak může vypadat jídelníček proteinové diety (také nazývanou vysokoproteinová dieta se dočtěte v tomto článku.

Základy jídelníčku při držení proteinové diety

Co se může jíst: ryby, libové maso, vejce, drůbež, bílé jogurty, tvaroh cottage, různá semínka, ořechy, zelenina, sojové produkty
Co rozhodně nekonzumovat: různé cukrovinky, fastfoody, slazené nápoje, ochucené jogurty, umělá sladidla, rostlinné oleje, pšenice

Potraviny kterým je lépe se při dietě vyhnout

  • Cukry: slazené nealkoholické nápoje, alkoholické nápoje, cukrovinky, sušenky, ovocné šťávy, zmrzlina a další.
  • Lepek: pšenice, špaldová mouka, ječmen, žito. Pečivo a těstoviny.
  • Produkty s nízkým obsahem tuku: tělo ke svému fungování tuky potřebuje. Vyhýbejte se nízkotučným jogurtům.

Potraviny s nízkým podílem sacharidů

Do budoucna je dobré si zapamatovat, že tělo ke svému fungování sacharidy potřebuje, ale je důležité dávat dobrý pozor na sacharidy rychlé (cukrovinky) a pomalé (neslazené ovesné vločky). Stejně tak je dobré po proteinové dietě do jídelníčku znovu zařadit pečivo.

Potraviny s nízkým obsahem sacharidů jsou například:

  • Maso: drůbeží, jehněčí, telecí a libové hovězí a vepřové
  • Vejce: zejména bílky jsou vhodné, protože žloutky obsahují tuky a cholesterol
  • Ryby: tuňák, losos, pstruh. Zde nejspíš není možné udělat nějakou chybu.
  • Zelenina: rajčata, špenát, brokolice, hlávkový salát
  • Sýry: pozor na podíl tuku v sušině, nejlepší jsou s 30%

Při hubnutí je nutné dávat pozor na pojídání ovoce, protože ovoce je plné cukrů, takže je nejlepší zkonzumovat maximálně jeden kousek ovoce denně. Sýry a ořechy zase obsahují mnoho tuku a ten chcete přeci shodit a ne přijímat.

Proteinová dieta – vzorový jídelníček na týden

Pondělí
Snídaně Míchaná vejce s pažitkou a otrubami
Oběd Kuřecí prsa bez kůže s lehkou fresh omáčkou
Svačina Kelímek bílého jogurtu
Večeře Grilovaný nebo opečený rybí steak
Úterý
Snídaně Ovesné otruby s uzeným lososem
Oběd Salát s vejci nebo drceným tuňákem
Svačina 50g Eidamu
Večeře Krůtí steak s jogurtovou omáčkou
Středa
Snídaně Ovesné otruby s bílým jogurtem
Oběd Filet z pstruha s hořčičnou omáčkou
Svačina 100g cottage
Večeře Lehce kořeněné pečené kuřecí paličky
Čtvrtek
Snídaně Omelete s několika plátky kuřecí šunky
Oběd Kuřecí kari
Svačina Zeleninový salát s jogurtovým dresingem
Večeře Lososová polévka
Pátek
Snídaně Tvaroh s nízkým obsahem tuku, plátky krůtí šunky
Oběd Pstruh s bylinkami
Svačina 3 kuřecí paličky
Večeře Hovězí steak
Sobota
Snídaně Míchaná vejce s trochou sýra
Oběd Grilovaná kuřecí prsa
Svačina Kelímek bílého jogurtu
Večeře Kuřecí karbanátky – pozor na strouhanku
Neděle
Snídaně Jogurt s ovesnými otrubami
Oběd Uzený losos
Svačina Nízkotučný tvaroh
Večeře Pečené kuře bez kůže

TIP: článek na téma proteinová snídaně.

Jak vidíte do jídelníčku jsou zařazovány ovesné otruby. Ty jsou důležité pro svůj vysoký obsah vlákniny, která nesmí chybět ani u proteinové diety. Další zajímavostí je nízkotučný tvaroh ten se nesmí zaměnit s tvarohem odtučněným.

Bílkovinová večeře

Večeře v proteinové dietě jsou extrémně důležité. Dbejte zde na nekompromisním vyřazení veškerých sacharidů.

Pro více informací o jídelníčku a nejlepších receptech do proteinové diety přejděte na recepty.

NEJLEPŠÍ PROTEINOVÉ RECEPTY

Co pít při proteinové dietě

Důležité je dodržovat správný pitný režim do kterého se počítají všechny tekutiny – minimálně 1,5 litru tekutin za den. Nemusíte se omezovat pouze vodou z kohoutku. Povolené jsou minerální vody, káva, čaj (neslazené) nebo mléko.

2 KOMENTÁŘE

  1. Dobrý den.
    Tuto dietu jsem již několikrát vyzkoušel (před rokem 2000). Funguje to, ale v současné době jsem bohužel opět ztloustl a návod na tuto dietu jsem ztratil. Jak jsem našel na Internetu, spousta firem si z nemoci známé jako obezita udělala bezva “business”. Podle mne může každý zhubnout sám a nemusí si kupovat předražené pokrmy a “jídelníčky”, případně podvodnické tablety z Polska, které nic neřeší.
    V návodě, který jsem ztratil bylo, pokud si vzpomínám uvedeno:
    a) maso a tuky v jakémkoli množství
    b) zelí, okurky – bez omezení
    c) jedno rajče denně max.
    d) bylo omezeno množství sýra a mléčných výrobků
    e) max. jedna káva denně
    Samozřejmě žádný cukr (ani v kávě) a žádné sladké ovoce.
    Hubnul jsem 0,1 až 0,15 kg/den.
    Takový jednoduchý návod jsem již nikde nenašel. Ty připravené jídelníčky jsou podle mne k ničemu.
    Daleko účinnější je vyjmenovat zásady – tedy co nejíst a případně limitovat max. množství / den u některých potravin/zeleniny, …. , která může obsahovat více sacharidů (mrkev, rajčata,…).
    Dotaz :
    a) Čemu říkáte “ovesné otruby”? – jsou to ovesné vločky, nebo něco jiného?
    b) Máte, nebo můžete vypracovat takový návod o jakém jsem se zmínil výše.
    Já jsem asi něco zapomněl, případně i spletl.
    Děkuji za jakoukoli odpověď.
    Jaromír Šrámek

  2. Já osobně jsem si dietu objednal a nebudu se vymlouvat, že moje obezita je “nemoc” 😀 S dietou hubnu zatím cca 0.3kg denně a myslím si, že zaplatit 10 000 v dnešní době není taková pálka, aby se člověku vyplatilo lítat po obchodech a hledat tu pravou potravinu. Vřele doporučuji

ZANECHAT ODPOVĚĎ

Please enter your comment!
Please enter your name here